Bild Studio je dobitnik mnogih nagrada za društvenu odgovornost.

Bild Studio je fokusiran na društveno-odgovorno poslovanje, kako u domenu ljudskih resursa, tako i prema zajednici. Iskreno smo polaskani činjenicom da je naš rad u ovom domenu prepoznat i višestruko nagrađen u posljednjih par godina.

O Bildu u tri toma

Postavljanje temelja

Sve je počelo u srednjoj školi, prije 12-13 godina, kada smo krenuli sa postavljanjem kamena temeljca agencije na bazi druženja, sloge i povjerenja. Suština našeg poslovanja je i proizašla odatle. Naš slogan to najbolje i oslikava, “bild.better.together“. Ove principe sam naučio i istinski živio u srednjoškolskom periodu, kao jednom od najdražih u životu. Osim što sam ih dosljedno živio, imao sam sreću da budem okružen kvalitetnim i radoznalim ljudima, od kojih sam mnogo toga upijao – od muzike, sporta, igrica, preko struke, vaspitanja i avanturističkog duha. Posebnu zahvalnost dugujem mojim dragim tetkama, kod kojih sam boravio u vrijeme mog srednjoškolskog obrazovanja i koje su mi dale bezrezervnu podršku i ljubav, koje zovem drugim majkama. Uz njih sam naučio važnost davanja, sloge, pažnje i ljubavi.

Studentski dani

Radili smo iz studentskih soba, sa mnogo volje, nade i želje da uspijemo, a prve honorare od izrade veb sajtova ulagali smo u neophodnu opremu. Na nagovor poslovnog partnera iskoristili smo mogućnosti koje je pružao Vladin projekat ‘’Biznis inkubator” – u periodu od četiri godine imali smo subvencionisane poslovni prostor, opremu i struju. Za nas, u tom trenutku, to je bila ogromna podrška. Radilo je nas nekoliko po 14-16 sati dnevno, dok je često i čitav kolektiv znao da provodi mjesece u neprekidnom radu, u prosjeku po 12-14 sati dnevno, uključujući i vikende. Neki od prvih sajtova koje smo tada napravili bili su sajt Fakulteta za informacione tehnologije, CANU, firme Gugi Komerc, Skupštine Crne Gore, Uprave policije, Cafe del Montenegro… koji su nas zapravo i probili na crnogorsko tržište. Ovaj period je bio lijep, uprkos tome da smo mnogo radili, da je bio jako stresan i finansijski nestabilan, budući da smo jedva uspijevali da zaradimo za plate.

Izlazak na strano tržište

Ovo je treća faza kada smo i najviše rizikovali. Dobili smo projekat van granica Crne Gore, za koji nijesmo imali ni znanje, ni iskustvo, niti reference, niti tim koji je to tada mogao da uradi. Podigli smo i kredit za kupovinu adekvatne opreme i prelazak u nove kancelarije. U tom procesu imali smo i sreće, jer smo upoznali nekolicinu ljudi, danas partnera, bez kojih ova firma ne bi bila gdje je sada. Nakon tog perioda agencija gotovo da ima linearni napredak po mnogim parametrima, kao što su broj zaposlenih, broj klijenata, prihod, profit, investicije i plate. Današnje poslovanje ne bi bilo zamislivo bez inostranih klijenata. Od ukupnih prihoda, 70 odsto potiče od 30 odsto poslova koje radimo za inostrane klijente. Do sada smo uspjeli da realizujemo više od hiljadu projekata za preko 400 klijenata iz gotovo svih industrija, počevši od finansijskog sektora, malih i srednjih preduzeća, državnih institucija, opština, medija, fakulteta, teške industrije, internacionalnih organizacija i korporacija, NVO organizacija, turističkog i ugostiteljskog sektora, čak i industrije igara na sreću u domenima izrade softvera, veb sajtova i mobilnih aplikacija, marketinga, dizajna, video-produkcije, štampe, projektnog menadžmenta, konsaltinga i treninga. Neke od softvera koje razvijamo koriste najveći trgovinski lanci u Belgiji, 60 odsto švedskih opština, vodeći švedski univerziteti, mladi sportisti u Americi, kompanije poput Burger Kinga, McDonaldsa… Bez obzira na postignute rezultate smatram da još uvijek ne možemo reći da smo uspješna kompanija. Mislim da smo napravili samo dobre temelje. Naš poslovni cilj je da postanemo 100 odsto izvozna agencija, koja posluje isključivo na jakim ekonomskim tržištima. Strateški cilj je da trenutnu agenciju transformišemo u grupaciju, koja će u svom vlasništvu imati usko specijalizovane firme i proizvode.

Napomena: Za tekst su korišćene fotografije iz arhive Bild Studio